شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
.

حوزه/ امام جمعه کمالشهر گفت: مسئله کشف حجاب و بی‌حجابی در سطح شهر و اماکن عمومی بسیار آزاردهنده و نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، نماز جمعه کمالشهر کرج به امامت حجت الاسلام نور پور و با حضور مردم و مسئولان این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام نور پور ضمن گرامیداشت ۵ مرداد؛ سالروز عملیات افتخارآمیز مرصاد گفت: عملیات مرصاد که آخرین عملیات رزمی جمهوری اسلامی در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس بود؟ در ۵ مرداد ماه ۱۳۶۷ اواخر جنگ تحمیلی در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان، منافقان آدم‌کش، کوردل و وطن‌فروش با رمز یا علی در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب با فرماندهی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی (رضوان‌الله تعالی علیه) انجام گرفت .

وی افزود: در این عملیات، منافقان کوردل همه عده و عده و نفرات خود را به میدان آوردند با ۲۵ تیپ در ۵ مرحله قصد داشتند و برنامه‌ریزی کرده بودند که در مدت ۳۳ ساعت به تهران برسند. با پشتوانه و حمایت ارتش عراق ابتدا تحرکاتی را آغاز کردند و بعضی از شهرهای مرزی را اشغال کردند اما در تنگه مرصاد در کمین رزمندگان جان‌برکف اسلام قرار گرفتند و تارومار شدند و در سایه لطف خدا و رشادت رزمندگان شجاع، فروغ جاویدان منافقان وطن‌فروش به سقوط جاویدان تبدیل شد و هزاران نفر کشته و زخمی دادند و روسیاه ابدی شدند . «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیرُ الماکرینَ»

خطیب نماز جمعه کمالشهر سالروز شهادت مظلومانه شهید حضرت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری رهبر نهضت مشروطه را تسلیت عرض گفت و خاطرنشان ساخت: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه، مراجع معظم تقلید و روحانیت تشیع همواره مدافع حق‌وحقوق مردم بوده و هستند و شما یک مورد قرارداد ننگین پیدا نمی‌کنید که امضای یک‌عالم وارسته شیعه پای آن باشد.

وی افزود: علمای شیعه سرشان بالای دار رفته؛ ولی دین را حفظ کرده‌اند و عزت کرامت مردم را نفروخته‌اند، دین مردم را نفروخته‌اند. یک نمونه‌اش مرحوم شیخ فضل‌الله نوری است که به جرم حق‌طلبی و دفاع از حقوق مردم مظلومانه در میدان توپخانه تهران به دار آویخته شد!

وی ادامه داد: نمونه دیگرش شهدای روحانیت در ۸ سال دفاع مقدس است که روحانیت تشیع این افتخار را دارد که تعداد شهدا، مجروحین و آزاده‌های آن نسبت به جمعیتش از همه اقشار بیشتر است.

حجت الاسلام نورپور در ادامه به مسئله حجاب اشاره کرد و یادآور شد: مسئله کشف حجاب و بی‌حجابی در سطح شهر و اماکن عمومی بسیار آزاردهنده و نگران‌کننده است، از فروشگاه‌ها، ادارات، مطب‌ها، داروخانه‌ها، مغازه‌ها، به‌ویژه درمانگاه‌ها... خیلی از مردم شاکی‌اند. من نمی‌دانم مسئولین چه‌کار می‌کنند؟ اماکن چه‌کار می‌کنند؟

وی افزود: امید است طرح نور به قوت خود استمرار پیدا کرده و مسئولین فکر اساسی برای معضل حجاب بکنند.

حجت‌الاسلام نور پور در ادامه با اشاره به ۵ مرداد؛ سالروز اقامه اولین نمازجمعه به امر امام عزیز گفت: نماز جمعه در عرصه‌های مختلف منشأ اثر و خدمت بوده هست است. نمازجمعه یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل و از ثمرات مبارک انقلاب است و در اسلام جایگاه ممتازی دارد.

وی افزود: پایگاه نمازجمعه پایگاه صلاح، فلاح، اخلاق، وحدت و بصیرت است و میز خطابه نمازجمعه متعلق به همه مردم است.

امام جمعه کمالشهر در ادامه به شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: مدیریت یک آدم بدسابقه و معلوم‌الحال و مسئله‌دار و جنجال برانداز و غرب‌گرا که گوشت و پوست‌واستخوان و روح و تمام وجود او در بلاد کفر رشد و نمو کرده بر شورای راهبری بسیار نگران‌کننده است و افرادی هم که در این شورا هستند، اغلب پرونده و مسئله دارند و آتش‌بیار فتنه ۸۸ و دارای پرونده‌های قضایی و امنیتی سنگینی هستند و رد صلاحیت شده واقعاً مایه تعجب و تأسف است که این افراد کذایی می‌خواهند برای کشور وزیر انتخاب کنند.

وی افزود: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب به نصایح ارزشمند مقام معظم رهبری توجه کرده و در انتخاب کابینه، آن شاخص‌هایی را که حضرت آقا در دیدار نمایندگان مجلس فرمودند آنها را در نظر بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha